توضیحاتی در مورد قیرگونی

قیرگونی از فرآورده های نفتی است که دارای چسبندگی و پیوستگی لازم می باشد. در دمای معمولی این ماده به صورت جامد است که برای نصب بایستی به آن حرارت لازم را وارد کرد. به طور کلی این لایه عایقی است که از متریال قیر و گونی ساخته شده است که از گونی با تار و پود زبر و ضخیم از الیاف کنف چتایی برای تثبیت قیر استفاده می شود.  در صورت استفاده از نوع با کیفیت عایق عمر آن 10 سال می باشد. موارد استفاده از این عایق در سرویس های بهداشتی، آشپزخانه، پی سازی و پشت بام برخی از ساختمان ها می باشد. زیر سازی قبل از نصب این عایق بایستی مناسب برای نصب و چسباندن آن باشد.

قیرگونی تک و دو لایه

موارد استفاده از عایق قیر

انواع مختلفی از عایق قیرگونی در بازار موجود می باشند که بایستی متناسب با شرایط آب و هوایی از نوع آن استفاده شود. قدمت استفاده از قیرگونی بسیار بیشتر از سایر عایق های مورد استفاده می باشد. قیرگونی از دو نوع لایه و تک لایه می باشد که نوع آن در زمان نصب و چسباندن مشخص می شود. در زمان استفاده از نوع تک لایه آن فقط از یک لایه گونی در وسط دو لایه قیر استفاده می شود. اما نصب قیرگونی دو لایه به این صورت است که ابتدا قیر سپس گونی، قیر، گونی و در نهایت لایه نهایی از قیر استفاده می شود.

موارد استفاده از این عایق

همانطور که گفته شد قیرگونی از قدیم بسیار مورد استفاده قرار گرفته شده است. در قدیم به جای استفاده از ایزوگام از این لایه برای عایق پشت بام ها استفاده می شده است. اما امروزه جای خود را به ایزوگام داده است.  این عایق در کاربرد های مختلفی استفاده می شود. کف دستشویی و حمام، کف آشپزخانه، پی دیوار ها، پایه ستون های فلزی و … از موارد استفاده از این عایق قدیمی می باشند.

مشاوره نصب و خرید

۹۲۸۴ ۶۹۵ ۰۹۱۲
۳۳۱۳۹ ۷۶۲ ۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *