هر آنچه که باید درباره زیرسازی بدانید

زیرسازی در هر اجرای عملیاتی و یا ساخت و سازی مهمترین و کلیدی ترین مرحله می باشد. زیرا سازه با زیر سازی شروع می شود و ادامه روند ساختن با توجه به این مرحله صورت می گیرد. فرقی نمی کند زیر سازی ساخت برج بزرگی باشد و یا زیر سازی سقف شیروانی و یا زیر سازی نصب ایزوگام در هر صورت این مرحله دارای اهمیت بسیار زیادی است. استفاده از مصالح با کیفیت و مقاوم در اجرای هر عملیاتی تضمینی بر دوام و مقاومت سازه و نصب مصالح می باشد. اما در صورت عدم توجه به زیر سازی نمی توان دوام و مقاومت مذکور را تضمین کرد.

زیرسازی چیست؟

نکته مهم در خصوص زیر سازی

زیرسازی به معنی پی ریزی، آماده سازی برای نصب و ساختن می باشد. بنا بر عملیات پیش رو قطعا این عملیات نیاز به مصالح مورد نیاز دارد. به طور مثال زیر ساخت یک ساختمان نیاز به پی و کرسی چینی یا شناژ دارد. یا زیرساخت کردن ایزوگام با توجه به نیاز از مصالحی همچون سیمان، چسب و یا قیر استفاده می شود.

اهمیت این عملیات در ساختن جاده ها

زیر سازی در ساختن جاده ها نیز نقش کلیدی دارد. به طور مثال سنجیدن میزان رطوبت، استحکام و پیوند آن با مصالح، مقاومت در برابر عوامل های مختلف جاده ها به عملیات اصولی بستگی دارد.

نکته مهم در خصوص این عملیات، اجرای عملیات به ترتیب مراحل و همچنین اجرای اصولی و مرتب است. در صورت توجه نکردن به اصول و قوانین مربوط به آن، سایر عملیات دچار مشکل شده و تا پایان کار مشکل ریزش و عدم مقاومت وجود خواهد داشت.

بنابراین همیشه در زیرسازی باید کیفیت مصالح، نحوه اجرا و ترتیب مراحل توجه کرد. مقاومت هر ساختمان و یا هر عملیاتی با زیر سازی سنجیده می شود. همیشه به تخصص و مهارت افرادی در اجرای هر نوع زیر سازی اطمینان کرد و از دانش افراد برای اجرای آن استفاده کرد. 

مشاوره نصب و خرید

۹۲۸۴ ۶۹۵ ۰۹۱۲
۳۳۱۳۹ ۷۶۲ ۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *