راه های افزایش طول عمر ایزوگام

ایزوگام را می توان محبوب ترین پوشش رطوبتی دانست. اجرای سریع، قیمت مناسب و کارایی مناسب سبب افزایش استفاده از این عایق شده است. کارشناسان طول عمر ایزوگام را حدود 10 سال تخمین می زنند که با رعایت نکاتی می توان این طول عمر را افزایش داد.

عوامل اثرگذار در طول عمر ایزوگام

کیفیت ایزوگام

اصلی ترین پارامتر در طول عمر ایزوگام کیفیت آن است. با توجه به اینکه ایزوگام یک فراورده مصنوعی به حساب می آید برای ساخت آن فرمول های مختلفی وجود دارد. چنانچه در ساخت این عایق از مواد بی کیفیت استفاده شود ماندگاری ایزوگام به شدت کاسته خواهد شد ضمن اینکه به طور حتم وظیفه اصلی خود را انجام نخواهد داد. بنابراین در هنگام خرید به کیفیت ایزوگام توجه کرده و محصول استاندارد خریداری نمایید.

استفاده از محصول سازگار با اقلیم و نصب استاندارد

ایزوگام دارای مدل های مختلفی بوده که تفاوت آنها در اقلیم محل بکار گیری آن است. به عنوان مثال ایزوگام مورد استفاده در مناطق گرم و خشک با مناطق سرد متفاوت است. چنانچه در هنگام اجرا از محصول متناسب با اقلیم استفاده نشود طول عمر ایزوگام کاهش چشمگیری خواهید یافت.

نصب صحیح عایق رطوبتی

نصب ایزوگام بهتر است در روزهای تابستان انجام شود تا سطح مورد نظر فاقد هرگونه رطوبت باشد. پیش از اجرا می بایست نسبت به زیرسازی صحیح سطح مورد نظر اقدام شود تا عایق به طور کامل سطح را پوشش دهد. در صورتی که سطح مورد نظر پیش از این آسفالت شده است با پاشش قیر می بایست نسبت به صیقلی کردن آن اقدام و سپس عایق را نصب نمود. چنانچه در هنگام نصب حرارت مشعل تنظیم نباشد یکدستی عایق حفظ نشده و پس از مدتی ایزوگام از سطح جدا خواهد شد.

نگهداری صحیح

اما یکی از مهمترین عوامل اثرگذار در طول عمر ایزوگام نگهداری درست پس از اجرای آن است. برای جلوگیری از خرابی عایق می بایست از برخورد اشیای نوک تیز با آن جلوگیری نمود. قرار گرفتن اجسام سنگین بر روی عایق سبب آسیب رسیدن به آن شده و در طی زمان خرابی گسترش پیدا خواهد کرد. برای قرارگیری اجسامی مثل پایه کولر و غیره می بایست از پایه های مخصوص استفاده شود تا فشار وارده باعث خرابی ایزوگام نشود.

ایزوگام در برابر مواد شیمیایی نیز حساس است. در صورت ریختن حلال های صنعتی بر روی عایق می بایست بلافاصله سطح از وجود آن پاک شود. به دلیل اینکه مشتقات نفتی قسمت عمده مواد ایزوگام را تشکیل می دهند در صورت ریختن حلال ها و مواد مشابه طول عمر ایزوگام به شدت کاهش خواهد یافت.

مشاوره نصب و خرید

۹۲۸۴ ۶۹۵ ۰۹۱۲
۳۳۱۳۹ ۷۶۲ ۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *