ایزوگام پشم شیشه ایران

چندین بار پیش آمده است، که ما دنبال مشخصات و نقد و بررسی یک ایزوگام و آشنایی با کارخانه تولیدی آن بوده‌ایم، اما متاستفانه در صفحات وب مقاله‌ای جامع و متناسب با نیازمان پیدا نکرده‌ایم به همین دلیل ما در تلاشیم تا در این سری از مقالات، ایزوگام‌های متنوعی را مورد بررسی قرار دهیم. در اولین مقاله به بررسی ایزوگام پشم شیشه ایران خواهیم پرداخت. دلیل انتخاب ایزوگام پشم شیشه ایران برای اولین بررسی، قدمت شرکت پشم شیشه ایران است که اولین تولید کننده عایق رطوبتی آماده برای بام در ایران می باشد. نام تجاری ایزوگام توسط این شرکت برای این عایق رطوبتی برگزیده شده است.

محصولات عایق رطوبتی شرکت پشم شیشه ایران

شرکت پشم شیشه ایران تولید کننده انواع عایق رطوبتی برای مصارف مختلف می باشد.
اسامی آن ها را تیتروار در اینجا بیان می کنیم و در ادامه به تفصیل به آن ها میپردازیم.

  • ایزوگام ساده
  • ایزوگام فویل دار
  • ایزوگام تک لایه ترومباندی
  • ایزوگام تک لایه ای پلی استر دوختی
  • ایزوگام ماسه ای و سنگریزه ای
  • ایزوشینگل
  • ایزوگام T2

ایزوگام ساده پشم شیشه ایران

ایزوگام ساده پشم شیشه ایران

ایزوگام ساده پشم شیشه ایران که توسط شرکت پشم شیشه ایران واحد اشتهارد تولید شده است، دارای نشان استاندارد ملی ایران می‌باشد و آزمایش‌های گوناگونی را پشت سر گذاشته است. مشخصات و نتایج بدست آمده از این آزمایشات را در جدولی آورده‌ایم که در ادامه به آن میپردازیم.

در این بخش مشخصات اصلی را ذکر کرده‌ایم برای مشاهده دقیق‌تر مشخصات می توانید به جدول درج شده مراجعه بفرمایید.

ایزوگام ساده پشم شیشه ایران دولایه است که این لایه ها عبارت‌اند از:

  • تیشوی نخ دار با نخ های شیشه
  • پلی استر

این محصول دارای روکش فیلم پلی اتلین است که برای جلوگیری از چسبندگی هنگام تردد بر روی آن ایجاد شده است.

ایزوگام ساده پشم شیشه ایران دارای طولی برابر با 10 متر و عرض 1 متر و ضخامت 4 میلی‌متر و وزنی در حدود 41 کیلو گرم می‌باشد.

موارد استفاده‌ی آن برای عایق کاری و ایزو لاسیون می‌باشد و در تمامی سطوح قابل استفاده است، اما بر اساس تجربه‌ای که ما داشته‌ایم ایزوگام ساده پشم شیشه ایران بسیار مناسب است برای استفاده در زیرکار و مکان هایی که در معرض تابش خورشید نمی‌باشند.

ایزوگام فویل دار پشم شیشه ایران

ایزوگام فویل دار

ایزوگام فویل دار پشم شیشه ایران، مشخصاتی مشابه با ایزوگام ساده این شرکت دارد با این تفاوت که روکش آن به جای استفاده از فیلم پلی اتیلن از یک روکش آلومینیوم استفاده کرده است این لایه باعث بازتاب اشعه UV خورشید می‌شود.

موارد استفاده از این محصول برای عایق کاری می‌باشد و در تمامی سطوح قابل استفاده است، اما با توجه به تجربه‌ای که در استفاده از آن داشته‌ایم ترجیح ما برای استفاده در مکان هایی است که در معرض تابش خورشید قرار دارند با توجه به لایه آلومینیومی که روی این عایق رطوبتی قرار گرفته است طول عمر بیشتری در این شرایط نسبت به مدل ساده دارد.

ایزوگام تک لایه ترومباندی

ایزوگام تک لایه ترومباندی پشم شیشه ایران به صورت تک لایه تولید شده است و جهت افزایش مقاومت کششی و پارگی از یک لایه ترموباند که انعطاف کمتری دارد استفاده شده است.

این عایق رطوبتی برای نصب روی سطوح شیب دار و دیوار ها بسیار مناسب می‌باشد و دلیل آن وزن کم و چسبندگی بالای این محصول است که آن را برای این سطوح بسیار مناسب کرده است.

ایزوگام ماسه ای و سنگریزه ای

ایزوگام سنگریزه ای

ایزوگام ماسه ای و سنگریزه ای پشم شیشه ایران مشخصاتی مشابه ایزوگام ساده و فویل دار دارد. تفاوت آن در روکش این محصول است که به جای آلومینیوم یا فیلم پلی اتلین از ماسه و سنگریزه استفاده شده است و در رنگ‌های متنوع عرضه می‌شود و دلیل استفاده از ماسه و سنگریزه رنگی این است که زیبایی بیشتری نسبت به آلومنیوم دارد و به همین دلیل در نمایه ساختمان بیشتر از این نوع استفاده می‌شود تا زیبای بنا حفظ شود.

ایزوشینگل

ایزوشینگل

ایزوشینگل در اصل ایزوگام سنگریزه ای می باشد که به صورت قطعه قطعه بوده و در طراح های مختلفی تولید می‌شود. می‌توان هنگام نصب طرح های متنوعی را پیاده کرد از ایزوشینگل در نمایی بیرونی استفاده می‌شود و بعد از نصب باعث زیبایی محل اجرا شده می‌شود.

نمونه‌ای از استفاده از ایزوشینگل در عکس زیر قابل مشاهده است.

ایزوشینگل نصب شده

ایزوگام T2

ایزوگام T2

ایزوگام T2 پشم شیشه ایران شامل یک لایه تیشو می‌باشد. این محصول دارای طولی برابر با 10 متر و عرض 1 متر و ضخامت ۲ میلی‌متر و وزنی در حدود ۲۱ کیلو گرم می‌باشد. موارد استفاده این محصول بیشتر در پی ساختمان ها است.

مشخصات دقیق تر و نتایج آزمایشات را می‌توانید در جدول مندرج مشاهده کنید.

بیتومن ژئممبرین(BGM)

بیتومن ژئممبرین پشم شیشه ایران یک عایق رطوبتی یکپارچه شامل الاستومری پایه قیری و ژئوتکستایل آلی است. از مشخصات اصلی این محصول می‌توانیم به ضخامت 4.5 میلی‌متری و وزن حدودی 45 کیلوگرم اشاره کنیم.

این عایق رطوبتی نسبت به عایق های ژ ئوممبرین PVC چسبندگی بالاتری دارد.

این محصول کاربرد های بسیار متنوعی دارد می‌توانیم از کاربرد های آن به عایق کردن تونل ها سدها مخزن های آب و….. اشاره کنیم.

مشخصات دقیق تر و نتایج آزمایشات را می‌توانید در جدول مندرج مشاهده کنید.

جدول مشخصات محصولات

در جدول زیرLA4(BPP) و LA3 و O (BOF) مدل های مختلف برای محصولات ساده و فویل دار ایزوگام پشم شیشه ایران است که تفاوت عمده این مدل ها در میزان تحمل دما است و مهم ترین تفاوت مدل BPP و BOFدر قیر استفاده شده در آن ها است در کل مدل BPP از کیفیت بالاتری برخوردار است. و در مواردی همچون طول ، عرض، ضخامت ، وزن و… مشخصات مشابه ای دارند.

ویژگیواحدLA4 (BPP)O (BOF)LA3T2BGM
مقاومت کششی طولی برای عرض 5cmkgf۴۰۴۰۵۰۵۰۷۰
مقاومت کششی طولی عرضی برای عرض 5cmkgf۳۰۳۰۴۰۸۰۶۰
درصد افزایش طول نسبی (طولی)%۲۵۲۵۳۵۲۶۰
درصد افزایش طول نسبی (عرضی)%۲۵۲۵۳۵۲۶۰
مقاومت پارگی طولی (حداقل)kgf۱۲۱۲۱۲۴۰
مقاومت پارگی عرضی (حداقل)kgf۱۰۱۰۱۰۴۰
جذب آب 28 روزه %۱۱۱۱
کاهش وزن 28 روزه%۱۱۱۱
انعطاف پذیری در سرما (حداکثر)c۰۵+۵+۱۰ـ
پایداری حرارتی (حداقل)c۱۲۰۹۰۹۰۱۱۰۱۲۰
پایداری ابعاد در برابر حرارت طولی (حداکثر)%۲/. ۲/. ۲/.
پایداری ابعاد در برابر حرارت عرضی (حداکثر)% ۲/. ۲/. ۲/.
نفوذ ناپذیری آب (حداقل)kpa۶۰ ۶۰ ۶۰ ۶۰
ضخامتMm۴۴.۱۳۲.۱۴.۵
عرضcm۱۰۰ ۱۰۰ ۱۰۰ ۱۰۰ ۱۰۰
وزن واحد سطحkg/m2۴.۱ ۴.۱ ۴.۱ ۲.۱۴.۵

دیگر محصولات شرکت پشم شیشه ایران

این شرکت علاوه بر تولید ایزوگام پشم شیشه ایران محصولات متنوعی را تولید می کند که میتوانیم در حوزه مختلف به آن بپردازیم.

تولید انواع پشم شیشه برای مصارف مختلف که بعضی از آن ها را تیتروار ذکر می‌کنیم:

پشم شیشه سفید بدون رزین فله
پشم شیشه رولی یا پتویی
پانل نیمه سخت پشم شیشه
پانل سخت پشم شیشه
عایق پیش ساخته لوله
و…..

تولید انواع پرایمر ایزوگام و درزگیر برای مصارف مختلف آن ها را تیتروار ذکر کرده‌ایم:

ایزوپاستا ( پرایمر پایه آبی )
ایزوفندو ( پرایمر پایه بنزینی )

نشان شرکت پشم شیشه ایران

نشان شرکت پشم شیشه ایران

نشان درج شده بر روی محصولات این شرکت از جمله بر روی ایزوگام پشم شیشه ایران در تصویر بالا قابل مشاهده است

کارخانه شرکت پشم شیشه ایران

کارخانه پشم شیشه ایران

شرکت پشم شیشه ایران دارای دو کارخانه تولیدی در دو استان البرز ( اشتهارد کرج ) و فارس ( شیراز ) می‌باشد. کارخانه واقع در اشتهارد تولید کننده ایزوگام پشم شیشه ایران می باشد و کارخانه واقع در شیراز تولید کننده پشم شیشه است محصولات این شرکت در این دو ایستگاه تولید می‌شوند و در سراسر کشور توزیع می گردد.

نمایندگی ها

طبق بررسی که ما انجام دادیم شرکت پشم شیشه ایران در سراسر کشور بیش از 70 نمایندگی فعال دارد که این فعالیت گسترده نشان دهنده محبوبیت بالای این برند می‌باشد. در استان تهران شرکت پشم شیشه ایران بیش از 20 نمایندگی فعال دارد که این نمایندگیها به ما اجازه دسترسی آسان به محصولات این شرکت از جمله ایزوگام پشم شیشه ایران را می دهند. آدرس دقیق و شماره تلفن‌های نمایندگی های این شرکت در سایت شرکت موجود می‌باشد و ما برای طولانی نشدن مقاله آن را ذکر نکرده‌ایم در صورت نیاز می‌توانید به سایت این شرکت مراجعه کنید.

تجربه استفاده ما از ایزوگام پشم شیشه ایران

تجربه‌ای که ما در استفاده از این عایق رطوبتی در پروژه‌های خود داشته ایم برای ما بسیار رضایت بخش بوده است.

قیر ، تیشو و پلی استر استفاده شده در محصولات این شرکت کیفیت مناسبی داشته که این کیفیت زمانی که ما از ایزوگام پشم شیشه ایران مدل LA4 این شرکت استفاده می‌کردیم بسیار مشهود بود.

هنگام نصب ایزوگام پشم شیشه ایران چسبندگی بالایی به سطح داشت و زمانی که ما با مشعل به آن حرارت می‌دادیم کیفیت قیر مشخص بود زیرا که قیر از بافت ایزوگام جدا نمی‌شد، از طرفی هنگامی که آن را با کاتر برش می‌دادیم ضخامت آن مناسب بوده و در برابر کشش و پارگی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داد و نکته دیگر چسبندگی روکش آلومنیومی به این عایق رطوبتی بود که به راحتی از سطح آن جدا نمی‌شد و برای این محصول یک مزیت محسوب می‌شود.

اطلاعات بیشتر درباره ایزوگام پشم شیشه ایران

برای سفارش و مشاوره نصب ایزوگام پشم شیشه ایران یا سایر برند ها و یا آگاهی از قیمت ایزوگام پشم شیشه ایران یا سایر برند ها با ما تماس بگیرید.
09126959284
02176233139

با سپاس از این که این مقاله را تا انتها خواندید لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مشاوره نصب و خرید

۹۲۸۴ ۶۹۵ ۰۹۱۲
۳۳۱۳۹ ۷۶۲ ۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *