جدا کردن ایزوگام از پشت بام چگونه انجام می شود؟

از آن جا که ایزوگام ها نیاز به تعویض دارند باید نحوه ی کندن ایزوگام قدیمی را به خوبی دانست تا دچار مشکل نشد. جدا کردن ایزوگام از پشت بام توسط دستگاه مخصوص نیز انجام می گیرد. برای جدا کردن ایزوگام از پشت بام به ابزارهایی چون:

ابزارهای جدا کردن ایزوگام

کپسول گاز، شیلنگ مخصوص، شعله افکن مخصوص، دستکش عایق حرارت، کاتر برای جهت جدا کردن ایزوگام قدیمی از کف پشت بام.

مراحل کندن ایزوگام

قبل از شروع عملیات ابتدا پشت بام را کاملا تمیز کنید برای این کار از جارو دستی کمک بگیرید پس از اینکه همه ی گرد و خاک و آشغال ها را جمع کردید اقدام به استفاده از کپسول گاز کنید. کپسول گازی را که از قبل پر کرده و آماده کرده اید را به محل برده زیرا داشتن حرارت بالا برای کندن ایزوگام امری ضروری است. شیلنگ مخصوص که متراژ آن باید در حدود 5 متر باشد را به کپسول پر وصل نموده و شعله افکن را به سر شیلنگ وصل کنید. این شعله افکن دارای یک ژیگلور است که مقدار گاز خروجی را تنظیم می کند.

برای ایمنی بیشتر بهتر است دستکش مناسب برای این کار را به دست داشته باشید تا از سوختگی و آسیب حرارت زیاد بر روی پوست شما جلوگیری کند. سطح ایزوگام را با حرارت شعله افکن گرم کنید در اثر این گرمای ایجاد شده قیر ایزوگام کم کم شروع به ذوب شدن می کند. در این حالت ایزوگام نرم و انعطاف پذیر می شود. وقتی نرم شد با کاتر ابتدای ایزوگام را به تدریج از کف پشت بام جدا کنید و جلو بروید تا ایزوگام از کف کاملا جدا شود. دستگاه کندن ایزوگام در واقع کاتر مخصوص جدا کردن ایزوگام است و به شما کمک می کند تا کار جدا کردن ایزوگام از پشت بام را راحت تر انجام دهید.

نکته قابل ذکر این است که در هنگام جمع کردن ایزوگام به داغ بودن آن دقت داشته باشید تا دست های شما آسیبی نبیند.

مشاوره نصب و خرید

۹۲۸۴ ۶۹۵ ۰۹۱۲
۳۳۱۳۹ ۷۶۲ ۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *