همه چیز درباره عایق رطوبتی

وجود رطوبت یکی از عامل های مهم تخریب و فرسایش بخش های مختلف ساختمان است. به همین جهت استفاده از عایق رطوبتی برای مناطقی که رطوبت در آن منطقه زیاد است لازم و ضروری می باشد. این عایق برای حفاظت مکان و یا بخشی از ساختمان استفاده می شود که در معرض آب و رطوبت قرار دارد. پشت بام، کف سرویس های بهداشتی، استخر و … از مکان هایی هستند که استفاده از این نوع عایق برای ساخت آنها تاکید خواهد شد.

موارد استفاده از این عایق

هر یک از انواع عایق رطوبتی برای مواردی چون چسباندن، آب بندی، رنگ کردن و عایق کاری و … استفاده می شوند. بر اساس کاربری و اولویت هدف از استفاده بایستی از نوع مناسب استفاده کرد.

انواع عایق رطوبتی

عایق های رطوبتی

نشت آب و یا ترکیدگی لوله آب و فاضلاب در زمان استفاده از عایق رطوبتی به صفر می رسد. در ساخت این عابق از تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است. این عایق دارای انواع مختلفی است که شیوه اجرا و متریال ساخته آن این ترکیب را متنوع کرده است.

از دو روش در اجرای این عایق استفاده می شود. روش اول روش سرد می باشد که ترکیبات عایق را بایستی با یکدیگر ترکیب کرد. روش گرم نیز از حرارت برای نصب آن استفاده می شود. عایق رطوبتی بر پایه قیر، سیمانی و نانو انواع مختلفی از این عایق می باشند که متریال ترکیبی آنها با یکدیگر متفاوت می باشند.

در ساخت عایق رطوبتی بر پایه قیر، از قیر و گونی استفاده شده است که این عایق نوع پیشرفته ای از قیر و گونی می باشد.

عایق سیمانی نیز از نانو ذرات و عایق پلیمری در ساخت آن استفاده شده است که استحکام زیادی داشته و در مکان های چون استخر و مخازن استفاده می شود.

عایق نانو رطوبتی نیز نوع دیگر این عایق می باشد که از فناوری نانو در ساخت آن استفاده شده است. مقاومت و دوام آن بالا می باشد و ضد قارچ و کپک نیز می باشد.

مشاوره نصب و خرید

۹۲۸۴ ۶۹۵ ۰۹۱۲
۳۳۱۳۹ ۷۶۲ ۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *