استفاده از قیر در دوران باستان

در این مقاله در مورد استفاده از قیر در دوران باستان و کاربردهای آن در دوران باستان به صورت خلاصه مواردی رو بیان کردیم امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد.

قیر و رسوبات نفتی در خاورمیانه، به ویژه در کوه های زاگرس ایران، گسترده شده است. مردم باستان از شمال عراق، جنوب غربی ایران و منطقه دریای مرده به طور گسترده ای از این منابع طبیعی فراوان استفاده می کردند.

زمان تقریبی اولین مشاهدات قیر

شواهدی مبنی بر استفاده از قیر در دوران باستان، اخیرا در صحرای سوریه ثبت شده است، جایی که پوشش قیری مربوط به 40،000 سال قبل از میلاد كشف شده است. این کشف حداقل ثابت می کند که انسان‌های غارنشین از قیر به عنوان ماده‌ای برای تعمیر ابزارهای سنگی خود استفاده می کردند.

شواهد متعدد نشان دهنده اهمیت این مواد نفتی در تمدن های باستان بر اساس کاوش های انجام شده در خاور نزدیک است. قیر همچنین طیف گسترده ی از کاربرد ها را نشان می دهد که می تواند تحت چندین عنوان طبقه بندی شود.

کاربرد قیر در دوران باستان

اول از همه، در عمارت بین النهرین و ایلام به عنوان ملات در ساخت قصرها ، معابد، تراسها و به ویژه برای پوشش جاده استفاده شده است.

زمین های کاخ ، ذخایر آب های فاضلاب، حمام ها، سقف های نخل و غیره به کار می رود. تابوت ها و سفال هایی که برای مراسم تشییع جنازه استفاده می شد، اغلب با قیر پوشیده شده و مهر و موم شده بود. قایق های چوبی نیز با قیر پوشیده شدند.

قیر در عهد باستان نیز به عنوان چسب کاربرد گسترده ای داشت و برای تعمیر سرامیک های شکسته، چشم ها و شاخ ها در مجسمه ها استفاده میشد.

نمونه برجسته استفاده از قیر در دوران باستان

نمونه های برجسته ای از استفاده از این ماده در کتاب مقدس برج بابل ، کشتی نوح ، گهواره موسی اشاره شده است.

قیر نیز به عنوان یک درمان قدرتمند در عمل پزشکی به شمار می رفت، به خصوص به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده و حشره کش، و توسط مصریان باستانی برای آماده سازی مخلوط ها برای احیای عضلات مرده های آنها استفاده می شد.

جهت دریافت مشاوره رایگان و هماهنگی جهت نصب و فروش ایزوگام و قیرگونی آسفالت با ما تماس بگیرید.
09126959284
09916959284

با سپاس از این که وقت گذاشتین و این مقاله رو خوندین لطفا نظرات و سوالات خود را بیان کنید

مشاوره نصب و خرید

۹۲۸۴ ۶۹۵ ۰۹۱۲
۳۳۱۳۹ ۷۶۲ ۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *