نصب ایزوگام

ایزوگام چیست؟ شاید تا به حال از خود پرسیده باشید که واژۀ ایزوگام از کجا آمده است یا به چه معنی است. ایزوگام که از فرآورده های نفتی است، نوعی عایق در برابر نم و رطوبت است که برای پوشش دادن پشت بام ها، استخرها و … استفاده می شود. نصب ایزوگام باعث می شود عایقی روی سطح تشکیل شود که این وظیفۀ اصلی این سطح جلوگیری از نفوذ نم، رطوبت و آب است. در کل دو نوع ایزوگام داریم
1-ایزوگام پلیمری
2-ایزوگام نفت کوره ای(مازوت)

نحوۀ نصب ایزوگام

ایزوگام یک حرفۀ تخصصی است و کسانی که کار نصب ایزوگام را انجام می دهند باید حتماً آموزش نصب و تمامی موارد مربوط به عایق کاری توسط نصب‌ایزوگام را دیده باشند. همچنین تجربه در این حرفه بسیار در کیفیت کار تأثیر گذار است.

برای نصب‌ایزوگام میتوانید با ما تماس بگیرید

09126959284
021-76233139

اما این کار چگونه انجام می شود؟

• در عایق کاری توسط نصب ایزوگام، ابتدا باید سطحی که قرار است عایق کاری شود کاملاً تمیز و پاکیزه و عاری از هرگونه سنگ و ریگ و شن و ماسه و … باشد. چرا که وجود این اشیاء روی سطح هم عایق کاری را دچار مشکل می کند و هم عمر عایق را کوتاه می کند.

• در نصب ایزوگام کل سطح زیرین که قرار است عایق کاری شود، باید توسط یک مشعل حرارت داده شود. این مشعل توسط گاز مایع تغذیه می شود.

• با رعایت دو مرحلۀ فوق، نصب ایزوگام توسط چسباندن کل عایق به سطح مورد نظر، قسمت های هم پوشانی نیز چسبانده می شوند.

• هنگام حرارت دهی به سطح زیرین عایق، حرارت دهی باید به اندازه ای باشد که شیرۀ عایق فقط به صورت ظاهری ذوب شود. ذوب کردن بیش از حد سطح زیرین، ممکن است به لایه های تقویت کننده آسیب وارد کند( ایزوگام دارای چندین لایه است).

• در نصب ایزوگام جهت یکسانی درزها، باید هم پوشانی ها (Overlaps) مجدداْ از پایه گرم شود و سپس توسط ماله، جوشکاری شود.

مزایای نصب ایزوگام

نصب ایزوگام قطعاْ دارای مزایایی است که آن ها را خلاصه به شما معرفی می کنیم:

• عایق کاری توسط ایزوگام نوعی عایق کاری حرارتی نیز ایجاد می کند؛ مثلاً ساختمان را در زمستان گرم و در تابستان خنگ نگه می دارد.

• به کمک نصب ایزوگام و عایق کاری، به ویژه عایق کاری حرارتی، یک خانه را در زمستان می توان تا 5 درصد گرمتر و در زمستان تا 10 درصد خنک تر نگه داشت.

• مطابق با مقررات ملی ساختمان، تمامی ساختمان هایی که قرار است ساخته شوند، حتماً باید به میزان کافی عایق کاری شوند.

مشاوره نصب و خرید

۹۲۸۴ ۶۹۵ ۰۹۱۲
۳۳۱۳۹ ۷۶۲ ۰۲۱

2 پاسخ به “نصب ایزوگام”

  1. ثمین گفت:

    چقدر خوبه که خیلی از کارا دیگه اینترنتی شده.. حتی تو خدمات لوله بازکنی برچسب ها هم دورشون تموم شده و این خدمات رو هم الان میشه آنلاین دریافت کرد… خدمات اینترنتی تو این اوضاع کمک عالی ایه مثل خدمات خوب سایت شما

    • سجاد چهاردولی گفت:

      سلام
      بله همینطوره خیلی ممنونیم از نظر ارزشمندتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *